ساخت دستگاه های آب شیرین کن صنعتی، دریایی، کشاورزی
Phone

٠٩١٣٠٥٠٦٠٨٠ | ٠٩١٣٣٥٠٢٣٨٦

Loc

يزد - بلوار استقلال - خ طوس - بلوار سلك باف - جنب برجك نگهباني سلك باف

وبلاگ

مراحل خريد دستگاه تصفيه آب

مراحل خرید دستگاه تصفیه آب چگونه است؟

برخلاف سیستم تصفیه آب خانگی که فقط آب شهری را تصفیه می‌کنند و قادر به تصفیه آب با کدورت و TDS بالا نیستند، سیستم تصفیه آب قادر به تصفیه آب از TDS های پایین تا آب های شور و فوق شور هستند. قبل از خرید، این سیستم باید دانست چه آبی را قرار است تصفیه کنیم و مراحل خرید دستگاه تصفیه آب را به درستی انجام دهیم.

نکاتی که در هنگاه خرید سیستم تصفیه آب باید انجام دهیم عبارتند از:

دریافت آنالیز آب خام

قبل از خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی می بایست حداقل ۲ لیتر اب خام مورد استفاده برای سیستم را آنالیز کرد. این آزمایش توسط آزمایشگاه های اب و خاک و دیگر آزمایشگاه ها انجام می شود. اسم این آنالیز را آنالیز فیزیکی اب می گویند، که در آن غلظت تمامی یون های آنیون و کاتیون به دست می آید. در صورتی که اب دارای آلودگی میکروبی و باکتریایی باشد می بایست آنالیز میکروبی اب را نیز گرفت. با این کار راه برای طراحان سیستم تصفیه اب صنعتی روشن شده و امکان طراحی یک سیستم دقیق، فراهم می‌شود.

تعیین مقدار ظرفیت تصفیه آب صنعتی

برای تعیین مقدار ظرفیت سیستم تصفیه اب صنعتی، ابتدا باید به مقدار اب مورد نیاز هر مجموعه در روز نگاه کرد. این کار اگر در صنعت و گلخانه باشد، با تعیین نوع کشت انجام می‌شود و ظرفیت زیر کشت راحت به دست می آید. در صنعتی طیور و مرغداری ها نیز به ازای هر مرغ روزانه ۱ لیتر آب در نظر می‌گیرند.

معمولا مقدار مصرف هر نفر در روز په برای شرب و چه برای مصرف غیر شرب ، ۳۰۰ لیتر در نظر می‌گیرند. یعنی با ضرب تعداد افراد در عدد ۳۰۰، ظرفیت سیستم به راحتی به دست می آید. در سایر صنایع نیز می توان با دریافت مشاوره و یا نصب یک فلومتر مقدار دقیق مصرف آب را برای خرید سیستم تصفیه اب صنعتی به دست آورد.

در صورتی که اب دارای آلودگی میکروبی و باکتریایی باشد می بایست آنالیز میکروبی اب را نیز گرفت. با این کار راه برای طراحان سیستم تصفیه آب آریا گستر تصفیه کیهان مشخص و امکان طراحی یک سیستم دقیق، فراهم می شود.

تعیین مقدار ظرفیت سیستم تصفیه آب صنعتی

برای تعیین مقدار ظرفیت سیستم تصفیه اب صنعتی، ابتدا باید به مقدار اب مورد نیاز هر مجموعه در روز نگاه کرد. این کار اگر در صنعت و گلخانه باشد، با تعیین نوع کشتی که انجام می‌شود و ظرفیت زیر کشت, به راحتی به دست می آید.

تعیین نوع آب خروجی از تصفیه آب

معمولا سیستم های تصفیه اب صنعتی برای استفاده در صنعت دام و طیور، دستگاه تصفيه اب كشاورزي آزمایشگاهی، بیمارستانی، صنعت، دیگ های بخار و غیره به کار می روند. یکی از موارد مهم در هنگام خرید سیستم تصفیه اب صنعتی این است که این سیستم قرار است برای چه کاری مورد استفاده قرار بگیرد و انتظارات ما از سیستم تصفیه اب چیست.

همان گونه که اب خام ورودی به سیستم باید آنالیز گردد، آنالیز اب خروجی مورد نیاز از دستگاه نیز باید هنگام طراحی در دسترس باشد مثلا برای خرید یک دستگاه تصفیه اب ویژه صنعت طیور، در مقاله تصفیه اب مرغداری به صورت کامل توضیح دادیم.

همچنین می توانید برای خرید اب شیرین کن، برای مصارف آزمایشگاهی و بیمارستانی می توانید به مقاله سیستم تصفیه اب آزمایشگاهی و بیمارستانی مراجعه نمایید. حتما در آینده به صورت کامل و مفصل درباره سایر صنایع و نحوه خرید اب شیرین کن صنعتی برای آن ها توضیح خواهیم داد. تعیین این آیتم باعث می شود طراحان سیستم مطابق با نظر کارفرما ، سیستم را طراحی و تحویل دهند.

تعیین بودجه خرید سیستم تصفیه آب

این آیتم به این دلیل مهم است که شما تغییر در برند، جنس و تعداد قطعات به کار رفته در سیستم تصفیه آب می توانید قیمت سیستم را کاهش و یا افزایش دهید که در این باره در مقاله قیمت سیستم آب شیرین کن صنعتی به صورت کامل و مفصل توضیح دادیم.

تعیین هزینه نگهداری سیستم تصفیه آب

هزینه نگهداری سیستم تصفیه اب صنعتی شامل تمامی هزینه هایی است که به صورت روزانه، فصلی، سالیانه و دوره ای باید انجام داد می شود ، هزینه هایی بابت تزریق مواد شیمیایی RO مانند آنتی اسکالانت، ضد کلر، کلر، اسید، بایوساید و غیره که به صورت روزانه بوده، تعویض فیلتر های کارتریج که ماهیانه می باشد ، CIP فیلتر ممبرین که به صورت فصلی بوده و در باره این به صورت کامل در مقاله کاهش رسوب در ممبرین توضیح داده شده است ، تا هزینه هایی مانند تعویض سلیس و کربن و فیلتر ممبرین که به صورت دوره ای می باشد.

علاوه بر این هزینه اب مصرفی سیستم و برق آن نیز باید محاسبه گردد. محاسبه تمام این هزینه با نرم افزار های طراحی RO قابل انجام است. این کار به مشتری این امکان را می دهد که مشخص کند آیا خرید این سیستم برای مجموعه خود به صرفه بوده یا خیر.

خرید آب شیرین کن

طراحی یک سیستم RO به هیچ وجه بدون طراحی امکان پذیر نبوده و نخواهد بود. برای ساخت یک سیستم تصفیه اب صنعتی ابتدا باید ۵ موردی که در بالا را عرض کردیم ، به شرکت سازنده تحویل دهیم. حال طراحان شرکت سازنده با نرم افزار های طراحی سیستم RO ، سیستم را از نظر عملیاتی شبیه سازی می کنند.

این کار معمولا توسط نرم افزار های سازنده فیلتر ممبرین مثل WAVE ، ROSA ، IMS DESIND و غیره ، صورت می گیرد. شما می توانید برای طراحی یک سیستم تصفیه اب و دریافت نرم افزار های آن از قسمت نرم افزار طراحی اسمز معکوس RO استفاده کنید. برای دریافت دیاگرام کلی سیستم و لوله کشی ها نیز می توانید از نرم افزار P&ID که مخفف piping and instrumentation diagrams می باشد ، استفاده نمود.

در بعضی از موارد برای طراحی سه بعدی سیستم و شماتیک آن به سفارش کارفرما از نرم افزار PDMS استفاده می شود. بیشتر مشکلاتی که در یک سیستم RO رخ می دهد به دلیل عدم طراحی درست سیستم می باشد. کارفرما ها و خریداران این سیستم باید توجه داشته باشند که سیستم تصفیه اب صنعتی خود را از شرکت هایی خریداری کنند که علم طراحی را دارند.

دریافت مشخصات فنی دستگاه تصفیه آب صنعتی

سیستم تصفیه آب صنعتی مثل سیستم های تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی نمی باشد. این سیستم ها را از مجموع بیش از ۳۰ قلم کالا می‌سازند. که مشخصات فنی آن ها و توضیحات هر یک از قطعات را قبلا در مقاله تصفیه آب صنعتی به صورت کامل توضیح دادیم. دریافت مشخصات فنی این امکان را به شما می‌دهد که بدانید چه متریالی در سیستم شما استفاده می‌شود و می توانید آن را با دیگر سازندگان مقایسه کنید.

اهمیت واحد خدمات پس از فروش

قطعا یکی از مهم ترین و اصلی ترین دغدغه هر خریدار در خرید دستگاه تصفیه آب این است که در صورت خرابی این سیستم به دلیل حساسیت بالا، فرد متخصص و کار آمد در اسرع وقت به محل اعزام و مشکل را حل نماید. خرابی این سیستم‌ها در یک مجموعه می‌تواند باعث از کار افتادن مجموعه تا زمان درست شدن آن گردد. لذا کارفرمایان و خریداران دستگاه تصفیه آب باید به این نکته توجه کنند که شرکت‌هایی که خدمات پس از فروش خوب و کارایی دارند باید در اولویت باشند.

یکی از مهم ترین بخش هایی که شرکت تصفيه كيهان در آن سرمایه گذاری بسیاری کرده است بحث خدمات پس از فروش محصولات خود می باشد از این رو این شرکت تصمیم گرفته تا برای افزایش سطح رضایت مندی مشتریانی که از انواع تصفیه آب این شرکت خریداری می‌کنند اقدام به راه اندازی بخش خدمات تصفیه آب و امداد تصفیه بنماید.

از ویژگی های واحد خدمات پس از فروش شرکت آریا گستر تصفیه کیهان:

  •  پاسخ گویی به موقع
  •  ارائه خدمات به صورت ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز
  •  سرعت ارائه خدمات
  •  استفاده از قطعات اورجینال و با کیفیت
  •   در نهایت تست و تحویل با رضایتمندی مشتریان